top of page

BLOG

Blog: Welcome
Blog: Blog2
  • Writer's pictureNeža

Veliki ali majhni, bambusovi ali bombažni... ampak vsi pralni

Updated: Apr 20, 2021

Po dolgem premlevanju, iskanju slabosti in dobrih lastnosti, odločanju za material in velikost, branju komentarjev in mnenj sem se pred nekaj meseci le odločila za nakup pralnih vložkov in moram reči, da mi ni žal. Ekologija in življenje s čim manj odpadki me je privlačilo še preden sem sploh vedela kaj to je in kako se temu reče, zato so me še toliko bolj navdušili pralni vložki, ki so alternativa vložkom za enkratno uporabo. Ne spomnim se več, kdaj in kako sem izvedela zanje, verjetno takrat, ko sem odkrila pralne plenice (vzgojiteljice pač ne moremo iz svoje kože, ane😉 ); je pa želja vse bolj rastla tudi z navdušenjem prijateljic in znank nad pralnimi vložki in menstrualnimi skodelicami.


Najprej sem pri podjetju Racman naročila preizkusni komplet vložkov, katerega sestavljajo trije vložki različnih velikosti (S, M in L) in materialov (eko bombaž, bambus in pisani), da sem sploh ugotovila, kakšna velikost in kater material mi najbolj paše + dejansko lahko izbereš kakšen vzorec ali kakšne barve bo tvoj vložek! Kasneje sem dokupila še komplet treh vložkov velikosti S in treh vložkov velikosti M z nepremočljivo dvodelno torbico, kamor pospraviš uporabljene vložke. Velikost S je bolj primerna za blago menstruacijo oziroma za začetek ali konec menstruacije, velikost M so navadni dnevni vložki, velikost L pa uporabljam samo ponoči. Kljub temu, da imam sorazmerno močno krvavitev mi velikost M za čez dan ustreza. Na začetku uporabe se mi je zdel občutek prav čuden (kot, da ne bi imel vložka – precej čudno), a sem se hitro navadila. Ko sem po nekaj uporabah pralnih vložkov uporabila navaden vložek za enkratno uporabo je bil občutek neprimerljivo slabši kot pri uporabi pralnih vložkov. Več potenja, vnetje in neprijeten vonj. Ker so pralni vložki narejeni iz naravnih materialov se manj potim, ni tako neprijetnega vonja - moja mati je bila zgrožena, ko sem ji povedala, da sem se odločila za ta nakup, češ kako je bilo to včasih, koliko smradu in dela; moramo pa upoštevati, da so današnji pralni vložki narejeni iz sodobnejših materialov. Preden sem začela z uporabo pralnih vložkov so se mi zdeli prehvaljeni, sedaj pa se strinjam z navdušenimi komentarji uporabnic.


Pralni vložki so vse večji hit in vedno bolj popularni med dekleti in ženami, nekatere jih uporabljajo samo doma, saj menijo, da je preveč dela z njimi, če jih uporabljaš v službi, šoli, ko si z doma. Sama sem želela pralne vložke uporabljati celoten čas menstruacije, zato sem jih preizkusila tudi, ko sem bila z doma več dni. Seveda ni bil nikakršen »bav bav«, skoraj tako kot doma, le da sem vložke oprala na roke v tuš kabini (pazi, da voda ne bo pretopla, sicer se bo kri še bolj zažrla v blago!). S seboj sem imela nekaj pralnega praška in alkoholni kis za razkuževanje, sušila pa sem jih na skupnem balkonu (in ne, ni bilo nobenega zgražanja – bodi samozavestna v svojem načinu življenja). Uporabljene vložke sem tekom dneva zložila v nepremočljivo torbico in jih zvečer oprala ter dala čez noč sušit na balkon ter jih pustila tam še tekom dopoldneva, da jih je sonce pobelilo. Naslednjič bom verjetno preizkusila metodo »potovalni pralni stroj«, saj se mi zdi bolj diskretna in morda celo lažja kot celotno pranje na roke (sporočim, ko preizkusim). Sicer obstaja več metod pranja vložkov, a sama največ uporabljam suho metodo in po začetnem splakovanju vložke vseeno posušim, da v košari ne plesnijo in jih nato suhe dam prat z brisačami. Kljub temu, da se kri spere z vložkov tudi, če jih imaš nekaj časa pospravljene v nepremočljivi vrečki, pa jih je bolje čim prej splakniti, saj se tako kri lažje spere in pusti manj madežev. Seveda pa vsi madeži izginejo, ko jih operem v pralnem stroju na 95 °C, tako da naj te nič ne skrbi če po ročnem pranju ostane kakšen madež.


Da pa bi še bolj zmanjšala svoj vpliv na okolje sem začela razmišljati tudi o nakupu menstrualne skodelice. Zaenkrat sicer še zbiram pogum in raziskujem različne možnosti, proizvajalce in velikosti ampak upam, da kmalu zberem dovolj poguma. Če ime katera izkušnje z le temi pa se priporočam za mnenje 😉.


Spodaj prilagam še mnenje uporabnice pralnih vložkov in uporabnice menstrualne skodelice:


"Če sem iskrena, sprva nisem bila ljubiteljica ideje pralnih vložkov, a ko sem jih začela uporabljat, sem hitro postala fenica. Imela sem občutek, da ne bodo udobni in da ne bodo zelo vpojni, motila sem se! So udobni, mehki, in enostavni za pranje, poleg tega mi je tudi všeč dejstvo, da zdaj uporabljam manj plastike. Moja mami in jaz jih uporabljava že eno leto in jih priporočava vsem prijateljicam." (Katja Ema)


"Dobila sem menstrualno skodelico, ki sem jo že dolgo želela preizkusiti. In končno je prišla skodelica, nekaj dni kasneje pa še menstruacija. Prebrala sem navodila in pogledala mnogo tutorialsov, kako naj bi jo pravilno vstavila. Sicer je res, da sem že več let redna uporabnica tamponov, a skodelica je vseeno izrazito večja od tampona. Zložila sem jo in poskusila vstaviti. Večkrat. Čeprav je bolelo. Ni in ni šlo. Vedeti morate, da sem nedolžna. A to naj ne bi bila ovira. Kasneje sem sicer našla informacijo, da bi nedolžna dekleta lahko imela nekoliko več težav z vstavljanjem, a načeloma se da. Od prvega poskusa je minilo že približno pol leta. Skodelico sem od takrat še večkrat poskušala na različne načine vstaviti. Zaenkrat mi še ni uspelo. A upanje obstaja. Če ne drugače, bom pač čakala na dan, ko se bom poročila, izgubila nedolžnost in končno lahko začela uporabljati skodelico. Upam, da mi jo bo takrat uspelo vstaviti." (Anonimna)


P.S.: Če te zanima še kaj pa kar napiši, ne grizem ;P


322 views
bottom of page