top of page

BLOG

Blog: Welcome
Blog: Blog2
  • Writer's pictureNeža

Trpotčev sirup [recept]

Updated: Jan 12, 2022

Že od malega mi je bil ob prehladu trpotčev sirup najboljši izmed zdravil. Bil je najokusnejše zdravilo in če bi le lahko bi ga pojedla več žlic kot bi ga smela. Trpotec, kot rastlino, sem zelo dobro poznala. Kako ga prepoznati so nas naučili v osnovni šoli, najdeš ga skoraj na vsakem travnikih, o njegovih zdravilnih lastnostih, pa sem se podučila nekoliko kasneje, ko so me začele zanimati zdravlne rastline, zelišča in čaji. Mogoče je bila ena taka spodbuda za ta moj hobi moj oči. Nekoč je imel priložnost, da bi se zaposlil v nekem podjetju, ki prideluje čaje. Za službo se ni odločil, se pa spomnim, da je v tistem času (meni bolj opazno) nabiral lipo in druga zelišča za čaje. Prej smo imeli doma samo kupljene čaje (z izjemo par zelišč, ki so rastla na vrtu), v tem času pa smo skoraj popolnoma preklopili na domače čaje. In tako se je počasi razvijala moja ljubezen do zdravilnih rastlin/zelišč in prišla tudi do točke, kjer sem se odločila, da bom probala narediti tudi kakšen zdravilni sirup (ne samo bezgovega in metinega/melisinega, ki jih uporabljava kot sirup za redčenje za vsakodnevno pijačo).


Morda se še kdo opogumi in prihodnje leto naredi trpotčev sirup ;)


Recept:


- listi ozkolistega trpotca

- sladkor


Če želimo, da bo naš trpotčev sirup pripravljen do jeseni, ko se začne obdobje prehladov, je trpotčeve liste najbolje nabrati spomladi (maj-junij), sicer pa se ga lahko nabira tudi do jeseni.

Trpotčeve liste narežemo in jih v kozarec zlagamo po plasteh izmenoma s sladkorjem (plast trpotca, plast sladkorja, plast trpotca, plast sladkorja...), tako kot zlagamo smrekove vršičke. Ko napolnimo kozarec vse skupaj dobro potlačimo dokler ni kozarec poln (vrhnja plast mora biti plast sladkorja). Počakamo en dan, da se vse skupaj dobro posede in dopolnimo do vrha (ponovno je vrhnaja plast sladkor). Ponavljamo toliko dni, dokler kozarec ni popolnoma poln. Kozarec dobro zapremo.

Po tradicionalnem postoku bi morali kozarec zakopati v zemljo (zaradi konstantne temperature), a ga lahko zavijemo tudi v alufolijo in postavimo v hladno klet. Tako zložen trpotec pustimo stati 3 – 4 mesece, da se sladkor popolnoma raztopi.


Sirup precedimo in narezane liste trpotca ožamemo. V primeru, da se sladkor sprime v kepe ali ne raztopi postavimo kozarec v vročo vodo in nato precedimo.

Sirup pretočimo v stekleničko ali kozarec, ga dobro zapremo in shranimo v shrambi/temni kleti ali v hladilniku.



Zakaj ga uporabljamo?

Trpotčev sirup razkužuje dihalne poti, uporabljamo pa ga pri izkašljevanju (pospešuje izločanje sluzi) in pomirjanju dražečega kašlja.














Nekje so se izgubile slike kako naložiti trpotec v kozarec in kako kozarec zaviti ampak mislim, da si boš lahko predstavljal/a kaj mislim ;)


bottom of page